Celosia

(Pluimhanekam)
J
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Filter op kleur


We hebben geen zicht op de beschikbaarheid van cultivars. Check dit altijd bij jouw leverancier.

Wat je moet weten als bloemist over de Celosia

  • Kleurenpracht

    De Celosia is hoofdzakelijk verkrijgbaar in felle tinten zoals rood, oranje en geel, maar ook in zachte pasteltinten zoals roze en lila.

  • Stijlvolle toepassingen

    Celosia is een veelzijdige bloem die stijlvolle toepassingen biedt in verschillende settings. De Celosia is er in veel felle kleuren en is een echte eyecatcher.

  • Symbolische betekenis

    De Celosia staat symbool voor doorzettingsvermogen, vastberadenheid en veerkracht.

Alles over de Celosia

Wie de Celosia voor het eerst ziet, knippert van verbazing even met de ogen. Het is dan ook een opvallende verschijning. Ze hebben iets weg van een pluimhanekam; ze worden in het Nederlands niet voor niets zo genoemd.

De naam Celosia komt uit het Grieks en is afgeleid van het woord ‘brandend’. Dit is een verwijzing naar de vorm van de bloem, die wel wat weg heeft van een vlam.

De bloemen kun je in een stoer boeket verwerken en naderhand drogen.

Verkoopinspiratie voor de bloemist

De Celosia is een prachtige bloem die vaak wordt gebruikt in zomerboeketten. Je vindt hier meer inspiratie.

Verkoopadvies voor de bloemist

Verkoopadvies voor de Celosia in de winkel

Er zijn verschillende technieken die je kunt toepassen op de Celosia. Denk aan het maken van arrangementen, een boeket, een mono-boeket of drogen.

Presentatie

Duurzaamheid

Veelzijdigheid

Betekenis

Bij het kiezen van het juiste boeket is het belangrijk om rekening te houden met de betekenis van de Celosia. Ideaal voor speciale gelegenheden. Lees de betekenis van de bloem onder 'Productinformatie'.

Geef verzorgingstips

Geef advies over het verzorgen van de Celosia, zodat de klant weet hoe hij of zij de bloemen zo lang mogelijk vers kan houden. Lees de verzorgingstips onder 'Verzorging' voor het beste advies.

Inspirerende verhalen van kwekers, bloemisten en experts

De campagne ‘365 dagen bloemen’ is een initiatief van de promotiecommissie 365 dagen bloemen. Ruim 1.800 kwekers uit 15 verschillende landen maken dit mogelijk. Zij telen ruim 150 verschillende bloemen, die het gehele jaar door worden gepromoot op basis van de beschikbaarheidsdata van Royal FloraHolland. De doelstelling van de campagne ‘365 dagen bloemen’ is het samen ontwikkelen van verkoopkansen voor de bloemist.

Samenwerken? We zijn bereikbaar via hello@365daysofflowers.com .

Disclaimer en gebruiksvoorwaarden
Abonneer op campagne van 365 dagen bloemen en ontvang gratis ons magazine.
Abonneer