Terug naar overzicht

Tips van bloemist Eline over klantenbinding

Bloemist Eline van Bloemendaal begon op 19-jarige met haar eigen bloemenwinkel in Zwartebroek. Ze geeft een aantal tips om klanten aan je te binden.

“Het is een uitdaging om jongere mensen te bereiken die wellicht niet gewend zijn om regelmatig geld uit te geven aan bloemen. Toen er hier een nieuwe wijk geopend werd, hebben we bij alle nieuwbouwwoningen grote hortensia’s voor de deur gezet, met een kaartje van onze winkel. Een welkomstcadeau dat goed aansloeg en ons meteen in contact bracht met een nieuwe doelgroep.”

“Je moet goed kijken en luisteren naar wat je klant wil. Daarom bieden we sinds kort bloemen in abonnementsvorm aan, die wij persoonlijk komen bezorgen. De bloemen zitten al geschikt in een vaas en iedere twee weken komen we de vaas omruilen voor een nieuwe vaas met een vers boeket erin. Perfect geschikt voor drukbezette mensen, en ook leuk om cadeau te geven aan iemand.”


Abonneer je op het magazine

Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws, events en interessante updates?

Abonneer

De campagne ‘365 dagen bloemen’ is een initiatief van de promotiecommissie 365 dagen bloemen. Ruim 1.800 kwekers uit 15 verschillende landen maken dit mogelijk. Zij telen ruim 150 verschillende bloemen, die het gehele jaar door worden gepromoot op basis van de beschikbaarheidsdata van Royal FloraHolland. De doelstelling van de campagne ‘365 dagen bloemen’ is het samen ontwikkelen van verkoopkansen voor de bloemist.

Samenwerken? We zijn bereikbaar via hello@365daysofflowers.com .

Disclaimer en gebruiksvoorwaarden
Abonneer op campagne van 365 dagen bloemen en ontvang gratis ons magazine.
Abonneer