Wim Markerink (61) runt samen met zijn vrouw Diane (58) al 40 jaar Bloemsierkunst Markerink in Zutphen. Hoe blijf je volgens hem onderscheidend?
Onderscheidend blijven
“Als bloemist kun je niet uitsluitend naar bloemen kijken; dat is niet genoeg”, vertelt Wim. “Je moet naar het complete plaatje kijken. Alles moet kloppen. Niet alleen de inrichting, maar ook het licht en de muziek. Onze winkel is ook een conceptstore, waar we bijvoorbeeld potten verkopen van kleine pottenbakkers die je nergens anders kunt kopen. Ook laten we soms zelf dingen ontwerpen en maken. Op die manier probeer je onderscheidend te zijn ten opzichte van de rest.”
Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws, events en interessante updates?
AbonneerDe campagne ‘365 dagen bloemen’ is een initiatief van de promotiecommissie 365 dagen bloemen. Ruim 1.800 kwekers uit 15 verschillende landen maken dit mogelijk. Zij telen ruim 150 verschillende bloemen, die het gehele jaar door worden gepromoot op basis van de beschikbaarheidsdata van Royal FloraHolland. De doelstelling van de campagne ‘365 dagen bloemen’ is het samen ontwikkelen van verkoopkansen voor de bloemist.
Samenwerken? We zijn bereikbaar via hello@365daysofflowers.com .
Disclaimer en gebruiksvoorwaarden